michelise

Alla inlägg den 27 december 2014

Av Elise Michelle - 27 december 2014 08:14

Godmorgon!
Kunde inte somna om så här sitter jag här klockan 07:40 o gör ett inlägg.

Läste ut Maze runner: I vansinnets öken.
Den har ca 356 sidor
Om ni inte känner mig/läst bloggen innan så älskar jag böcker som The hunger Games, Divergent o The maze runner.
Har lust o börja läsa som jag gjorde innan, men det går inte eftersom när skolan börjar har jag inte direkt så mycket tid o bara ta en bok o slappna av (Jo det har jag men jag använder inte det tiden till att läsa så här sitter jag o skyller på något annat)
Men när skolan börjar så känns det som om jag inte orkar läsa eftersom jag nyss va i skolan o pluggade o fick i mig massa info :(
Men ny fick jag chansen o bara ta det lungt o läsa :)
Så boken är en av dem 4 böckerna -av James Dashner
Om ni inte har sett/läst den första bocken/filmen så kommer ni inte förstå så mycket men Thomas o hans gäng kommer göra ett nytt test.
Teresa har bytts ut till en annan kille (kmr inte ihåg namnet)
Och då får dem reda på massa saker om WICKED.
Men för att överleva måste dem gå 15 mil på två veckor genom öknen. Det är så varmt att inga växter har överlevt och där ute bor det vrak (typ som zombies) dem är galna på olika nivåer och man blir vrak genom ett virus som sprider sig i hjärnan.
Några vrak har inte blivit så galna än och är på en låg nivå o hjälper dem till skyddszonen.

Men Gud mina känslor när jag läste boken!
Mina favoriter är Minho, Newt o Thomas såklart :) rekommenderar den starkt till dem som tycker THG o Divergent.

Förlåt för långt inlägg :/
- Michelle

Om oss:


Hej, vi heter Michelle o Elise och är 00:or
På vår blogg kommer ni få följa med oss i våra liv och se massa andra saker bl.a mode,fitness, och massa andra intressanta saker.

Insta: @lisan2000 @miniihuynh
snap: miinihuynh lisan00

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Vad tycker DU om bloggen?

Besöksstatistik

Arkiv

Mac OS X Normal Select Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards