michelise

Alla inlägg under april 2015

Av Elise Michelle - 29 april 2015 19:58

En dag kvar o sen så är det helg! 

Eller ja vi är ju lediga för att det är valborg men same,same vi är lediga! 

Har lyssnat på en del låtar som kom ut 2014 som jag själv inte hade hört och en från det här året som är typ 2 månader gammal men here you go:

- Michelle


Crash - Jamie McDell


Young Blood - Bea Miller


Wild eyes - Brolier feat Ravvel



Av Elise Michelle - 27 april 2015 13:54

Måndagar alltså...
Fick inte en djup sömn så jag var helt slut när jag väl hade vaknat. Hade en hemsk början på morgonen, jag fick en galje i ansiktet, såg en spindel på dörren till badrummet o jag HATAR spindlar!
Idag var det handledardag i skolan så vi jobbade med olika ämnen hela morgonen - lunch o efter det så hade vi en ute dag i det sköna härliga gråa vädret! Det duggade och det är 8 grader ute, härligt alltså! Tycker mer att det är skönt i kolla på film i det här vädret, älskar när det regnar o man hör när regndropparna slår mot fönstret, och lukten efteråt är så fräsch!
Vi fick sluta 1 timme tidigare så nu sitter jag o väntar tills pappa kommer och hämtar mig o sen så ska jag kolla på Arrow (:
- Michelle

Av Elise Michelle - 26 april 2015 17:40

hello sunshines!
Det har gått ett helt år sedan vi startade bloggen! like what? Tiden bara flyger förbi, den dagen vi skapade bloggen försökte vi på devote,blogg men nepp det det funkade inte. Det var något fel så nu har vi varit på denhär portalen i 1 helt år!
Det första inlägget vi gjorde var det en varm dag! Man kunde ha på sig kjol o jeansjacka, man kan typ göra det nu så det är skönt!

Idag vaknade jag runt 10 tiden och låg kvar i sängen till typ 12. Skulle kunna leva i min säng den är så mysig och varm! Jag låg o läste i en bok och alltså no way att jag skulle lämna sängen om vi inte skulle äta lunch. Har gått runt hela dagen utan smink och i pyjamas, håret som ett fågelbo o jag typ älskar söndagar för det förutom att vi städar på söndagar..
Men när jag var klar med städandet så började jag kolla på Arrow bara för att Colton Haynes är med i serien, ups guilty! Men Colton spelade Jackson i Teen Wolf så JAAA det förklarar saken, not really men ändå.
Men nu ska jag kolla på det fjärde avsnittet för idag så vi ses!
- Michelle

Yepp that my friends är
Colton Haynes

Av Elise Michelle - 25 april 2015 23:34

Som sagt så åkte vi ut till stan och va lite där, jag köpte ett par solbrillor.
Har låtat mammas i ett bra tag och det är mest för att jag aldrig har tyckt att jag har passat i det förens nu.

Vi åkte till Lilla krogen och åt mat vilket var supergott!
Vi var där i kanske 1-2 h o sen så åkte vi o kolla på rugbyn.
Krösa ( Kristinebergskolan + Rödsle) förlorade båda matcherna mot Vikingarna ( Valhalla )
Tjejerna förlorade med typ två poäng och killarna förlorade med 1 poäng på övertid! :(
Alltså o se dem spela gjorde så att jag också skulle vilja pröva på men idk vi får se nästa år.
Vi satt där i typ 4,5h o det var träbänkar utan ryggstöd så det var inte så skönt och så var det super varmt! Men det var det värt!
- Michelle

Av Elise Michelle - 25 april 2015 09:22

Vi ska dit kl 15 men den börjar kl 17, lol :)

Av Elise Michelle - 25 april 2015 09:20

Idag blir det att gå på rugby med Michelle. Det är Krösa- tjejerna som möter valhalla.
Men innan så ska vi in till stan och äta lite lunch, Michelles mamma var så snäll att hon bjuder oss!
Vet inte riktigt vart vi ska äta men vi får se. Dem hämtar upp mig någon gång innan lunch;)
Igår såg jag på en jättemysig film "Hotel Marigold" tror jag att den hette.
Aja Rugbyn börjar kl 15 men vi ska åka dit tidigare för att få bra platser.
Heja Krösa!
//Elise

Av Elise Michelle - 24 april 2015 17:33

Hej! 

Idag så har dagen inte varit allt för jobbigt förutom fysik-provet då :) 

Jag tyckte att det gick bra men är väldigt osäker på en uppgift. Aja fysik är inte den starkaste sidan så jag får nöja mig. 

Jag var inte med på idrotten idag så jag satt o solade och pluggade vilket var svin gutt! Andledningen jag inte var med på idrotten är för att jag o Elise hoppade hopprep igår på gymmet  och jag skulle pröva göra dubbelhopp ( du hoppar ett hopp men hinner snurra två varv med reppet) baklänges och jag lanade fel så jag vrickade/stukade foten.


Men när jag satt där ute insåg jag att dem barnen från årskurs 2-4 har blivit så mycket em.. mognare än vad vi var när vi var lika gammla? Liksom dem pratade om smink, appar, instagram (det jag hörde och det här är min åsikt! ) o dem behöver inte bry sig om smink! Liksom jag började med det i 7:An o nu har jag typ slutat men det är nog mer att jag är lat..Men alltså när jag väl använder smik så använder jag bara mascara o ibland kanske någon extra sak som typ en neutral ögonsminkning som knappast syns eller bara lite vitt vid ögat så att ögonen ska se mer vakna o större.

Men alltså neej till att vara 8-10 år och börja sminka sig! Alltså ni har inget o gömma er för, ni har inga finnar och massa saker o smink gör bara så att huden ser äldre ut än vad den redan är så snälla, göm er inte bland smink! 

Liksom visst om ni har ramlat o fått ett blåmärke så ja ni kanske vill täcka den men att använda smink och täcka din egen hy som är helt perfekt? It's a big NO NO 

Alltså njut av den studen du har så fin hy! Tro mig, jag har världens känsligaste hy vilket jag inte hade när jag var yngre (inte för att jag är så gammal men ändåå) o jag vill ha tillbaka den hy jag hade innan.. :( Men alltså jag förstår att dem flesta yngre ser upp till dem som är äldre och om någon i klassen börjar sminka sig så tycker man att den personen är jättecool men om du bara tänker på hur fin hy du har och att du inte behöver den när du är så ung. Det är ju inte så att andra kommer tycka att du är collare eller folk blir mer kära i dig. Nej för det är mer personligheten. Alltså visst du kan vara hur snygg som helst men ha värdens dåligaste personlighet så kommer ju inte alla falla för dig. 

O ja ni kan ge mig hat men jag tycker själv att det är för tidigt och att man inte har något o oroa sig för.

Samma sak med populäritet, allts visst det är för stunden men när du väl kommer ut i arbetslivet eller börjar på en ny skola så kommer ingen bry sig om du har varit populär eller inte. 

Lev bara livet som det är :) 

- Michelle

Av Elise Michelle - 22 april 2015 17:31

Yas 20 °c idag! Alltså JAA!!
Okej ja jag är typ kär i sommarn/värmen.
Men idag så gick skoldagen snabbt även att det är en av dem längsta dagarna på veckan. Köpte en glass när jag väntade på bussen och när jag kom hem så sprang jag till en sjö och tillbaka (:
När jag kom hem så tog jag en kall dusch för att min bror var smart nog att stänga av värmen för att det var 28 grader hemma innan jag kom hem så han stängde av den = inget varm vatten men det var ändån riktigt skönt efter en lång springrunda.
Tog på mig klänning efter och jag känner the spring vibes :)
- Michelle

Om oss:


Hej, vi heter Michelle o Elise och är 00:or
På vår blogg kommer ni få följa med oss i våra liv och se massa andra saker bl.a mode,fitness, och massa andra intressanta saker.

Insta: @lisan2000 @miniihuynh
snap: miinihuynh lisan00

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Vad tycker DU om bloggen?

Besöksstatistik

Arkiv

Mac OS X Normal Select Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards