michelise

Alla inlägg under januari 2015

Av Elise Michelle - 31 januari 2015 20:41

Så har varit på resturang och åt god mat! Tänkte visa er bilder:

Först var det förrätt, skulle vara skaldjur men jag är ju allergisk mot ALLT så jag fick vitlöksbröd.
Sen så var det varmrätt och det var gott!
Man fick en sten som var 450grader och så fick vi steka den, vi fick även pommes, sallad och tre såser.
Till efterrätt så blev det pannacotta med björnbär toppat med frukt.
- Michelle

Av Elise Michelle - 31 januari 2015 19:04

Så i fredags blev det taco och film mys!
Det var super mysigt och kul!
Dem åkte hem runt 15 och då åkte Jag och Elise till gymet och körde ben & mage.
Har träningsvärk i hela kroppen!
Men det blir ett snabbt inlägg, måste äta.
Hörs!
- Michelle

Av Elise Michelle - 30 januari 2015 17:45

i dagens samhälle ska man tydligen vara lång, smal och ha stora bröst/rumpa (tjejer)

och killar ska tydligen vara långa, vältränade och aa helt enkelt snygga.


Dem sakerna som står där uppe är vad dem flesta tycker! Jag har självklart en egen bild på perfektion men jag vet att det inte finns riktiga männsikor som är helt perfekta. 

1. Om man har en annan kroppsform så kan man ju inte ändra den, man borde älska den du är, vem vet dem som är smala kanske vill ha lite kurvor. 

Om man är smal och ska ha stora bröst är det väääldigt ovanligt! Man behöver fett och om du är smal så är chansen stor att du inte har mycket fett = skönhets operation. 

Killar kanske har operationer men dem kanske börjar dopa sig för att bygga muskler. Liksom var har samhället gjort! 

Vad jag kom ihåg från 2004/5 eller något så var alla apcepterade, det spelade ingen roll var ditt ursprung är eller om du är smal/tjock. Men vad vet jag, jag varju bara 4/5

men helt plötsligt så börjar man tänka på vilka som är snyggast? Alltså det är ju klart att man har en ''typ'' men vad är igenkligen normalt? Alla är födda olika och har olika former och färger för att man är född så. Dem som kanske har mörkare hår och mörkare hy är ju igenkligen för att klara av värmen som dem ursprungligen kom från. Det var kroppen som ändrades för att vi männsikor skulle överleva. Vi är ju alla nästan likadana i insidan. 

Vi har fördomar om allt och alla, är man asiat så är man smart.

Om man är blond är man inte lika smart, om man tycker om en sorts musik och klär sig anurlunda är man onormal?  Bara för att man pluggar riktigt bra och försöker satsa allt man har för en bra framtid betyder det inte att dem är tråkiga och inte gör något annat på fridtiden förutom att plugga.

Man ska inte förändra den man är pågrund av vad andra tycker. Du är du och när du väl apcepterar det så kommer du kunna fokusera på det som är runt om dig. Du kommer inse hur vackert det är och vi tar nästan allt för givet. Liksom vi slösar all denhär energin och tiden på att fokusera på alla saker som är ''fel/fult'' istället för dom saker vi är nöjda för.

Bara för att någon är snygg betyder det inte att dem har den bästa personligheten och dem kanske har en historia som ingen vet om. 

Döm aldrig en person pågrund av sitt utsende eller om dem inte har märkeskläder! 

Lär känna den riktiga personen och döm inte utsidan innan. och det är inte okej att komenteras någon annans utsende. Vi är föddasåhär och det är inte vårat fel. 

Om alla såg ungefär likadana ut så skulle den som hade lite mer kurvor helt klart sticka ut bland mängden (positivt hoppas jag) 

Jag tycker att vi ska börja visa redan när man är liten att man inte ska ändra den man är för att se perfekt ut. För typ mer än hälften från Disney är smala, speciellt prinssesonra eller drottningarna.

 

- michelle

 

Av Elise Michelle - 29 januari 2015 20:03

Idag hade vi no-läxförhör som var väldigt lätt, och vi fick tillbaka hk-läxförhöret och det fick jättebra;) vi lagade en jättegod lax med pasta på hk:n och sen följde Michelle med hem och vi bara tog det lugnt, tittade på film, åt frukt och sen åkte vi till gymmet en liten stund... Hade en sån jäkla träningsvärk så kunde typ inte köra nått :/
Imorgon blir det tjejkväll hos Michelle, ska bli jättekul!
//E

Av Elise Michelle - 28 januari 2015 20:27

Rätt seg dag i skolan, eller ja rätt seg vecka.. 

längtar tills fredag! 

Efter skolan åkte vi till gymmet och vi körde mest armar och ben. 

Vi gick på pass vilket jag inte har gjort på typ 1 månad, har inte heller tränat armar på typ fem tusen år så jag har träningsverk. 

Men jag kommer avsluta dagen men PLL vindruvor o så kanske liiite plugg innan jag går o lägger mg.

- Michelle

Av Elise Michelle - 27 januari 2015 14:02

SKIT!
Missade bussen för att jag väntade någon..
Aja får väl vänta i typ 30 min.
Men vi fick en matteläxa ):
Seriöst! Me dont orka..
Men jag ligger ganska bra till så jag tar hem det imorgon eller något.
Vi ska göra typ 3 uppgifter ( 9st tal)
Varje dag tills fredag :(
- Michelle

Av Elise Michelle - 26 januari 2015 21:25

Jag tror att veckan kommer se ut såhär för mig:

Måndag: inget speciellt, 

Tisdag: gym o va med Elise <3

Onsdag: idk

Torsdag: förmodligen gym igen? jag vet faktist inte men jag tror det iaf

Fredag: Julia, Marigona , Clara och Elise kommer o vi ska typ mysa o kolla på film. Det ska bli så kuuul! 

Lördag: vet faktist inte, jag vet bara att vi ska fira att min bror fick körkort för typ 3 veckor sen? + gym tror jag iaf.. xD

Söndag: vanlig städ/chill dag :)

- Michelle 

Av Elise Michelle - 26 januari 2015 07:08

Orkar inte gå upp idag..det är så himla kallt utanför täcktet och öm jag hatar o frysa :(
Är hellre varm än kall.
Aja måste upp o fixa mig och äta frukost, för första gången är jag hungrig på morgonen. :)
Men vi ses!
- Michelle

Om oss:


Hej, vi heter Michelle o Elise och är 00:or
På vår blogg kommer ni få följa med oss i våra liv och se massa andra saker bl.a mode,fitness, och massa andra intressanta saker.

Insta: @lisan2000 @miniihuynh
snap: miinihuynh lisan00

Sök i bloggen

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Vad tycker DU om bloggen?

Besöksstatistik

Arkiv

Mac OS X Normal Select Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards